„Řekněme si na rovinu, čipovou krizi se zatím zažehnat nepodařilo,“ řekl Hartung v rozhovoru pro časopis Focus, který zveřejnila agentura DPA. Vedení firmy Bosch, největšího dodavatele automobilových komponentů na světě, převezme Hartung od ledna po Volkmaru Dennerovi.
„Celý německý průmysl je vysoce závislý na vyřešení problémů v dodavatelském řetězci. Každý jeden chybějící čip může znamenat, že systém řízení, a tedy auto jako celek, nelze vyrobit. Toto nás bude stát dost energie iv roce 2022,“ dodal Hartung .
Krize v dodávkách polovodičů se pravděpodobně odrazí i na plnění cílů nové německé vládní koalice. Právě v důsledku problémů v dodávkách čipů hrozí, že se nepodaří splnit její cíl mít na německých cestách do roku 2030 kolem 15 milionů elektrických aut. „Toto nebude možné, pokud se celosvětový problém dodavatelského řetězce nepodaří brzy vyřešit. A to nemluvím jen o automobilovém průmyslu,“ řekl Hartung.

V souvislosti s cíli u elektrických aut je nový šéf firmy Bosch celkově skeptický. „Toto vyžaduje nejen suroviny, baterie a poptávku, která zase do velké míry závisí na nabíjecí infrastruktuře, ale i na sociálních změnách a technologické transformaci,“ uvedl Hartung. Navíc, jak dodal, i samotná elektrická energie, kterou tato vozidla využívají, by měla být zelená.